.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آزمون پذیرش دستیار تخصصی ابطال شد / برکناری تمام مسئولان مرکز سنجش

وزارت بهداشت اعلام کرد: در بررسی اعتراضات و شکایات برخی از داوطلبین پس از برگزاری آزمون و وارد دانستن برخی از آنها به دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سی هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ابطال شد.

وزارت بهداشت اعلام کرد: کلیه دست اندرکاران مرکز سنجش آموزش پزشکی تا حصول نتیجه نهایی پس از رسیدگی کامل به کلیه ابعاد موضوع از سمت های خود عزل میشوند .

داوطلبان نیز با حفظ آمادگی علمی خود را برای شرکت در آزمون جایگزین که به زودی زمان آن اعلام خواهد شد، مهیا کنند. جزئیات برگزاری آزمون مجدد اعلام خواهد شد.

گفتنی است، پیش تر در زمان دولت اصلاحات نیز سوالات آزمون دستیاری لو رفته و به فروش رفته بود که در آن زمان سایت «بازتاب» آن را افشا نموده بود.

در آزمون زمان دولت اصلاحات حدود 800 نفر توانسته بودند با پرداخت مبالغی هنگفت پاسخ سوالات را دریافت نمایند که در ان زمان پاسخ های درست آزمون با گذاشتن یک فاصله برای خریداران سوالات نشانه گذاری شده بود.

در همین زمینه رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد:با توجه به ابطال سی هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از سوی وزیر بهداشت، اولویت اصلی برنامه ریزی برای تعیین زمان برگزاری مجدد آزمون است.

دکتر عباس زارع نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: همزمان با پیگیری و ریشه یابی کامل تخلفات، تعیین زمان برگزاری آزمون مجدد از اهمیت بیشتری برخوردار است و به همین منظور این مسئله نیز در حال پیگیری است.

سئوالات مشکوکی که زودتر به یک دانشگاه رسید!
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تخلفات صورت گرفته در آزمون دستیاری گفت: صبح روز برگزاری آزمون 25 سئوال به یکی از دانشگاههای تهران تحویل داده شد که بررسیها نشان می دهد برخی سئوالات عیناً در آزمون مطرح شده است از این رو این آزمون ابطال اعلام شد.

دکتر محققی در نشست خبری صبح شنبه با اشاره به اهمیت آزمون دستیاری گفت: آزمون دستیاری تخصصی برای دانشگاههای علوم پزشکی در 25 رشته تخصصی برگزار می‌شود و امسال سی و هفتمین دوره این آزمون در روز پنجشنبه 29 بهمن ماه برگزار شد.

وی با اشاره به حساسیست این آزمون اظهار داشت:‌ به دلیل رقابت شرکت کنندگان برای دستیابی به دوره های تخصصی حساسیت این آزمون حتی از آزمون سراسری دانشگاهها نیز بیشتر است.

محققی با اشاره به سابقه تخلفات در آزمون دستیاری در سنوات گذشته اظهار داشت: از سال 82 در رابطه با برگزاری آزمون تخلفاتی به اثبات رسید که این امر موجب عدم اعتماد جامعه نسبت به برگزاری این آزمون شد. متعاقب این امر در مجلس شورای اسلامی قانونی به منظور رسیدگی به تخلفات آزمونهای سراسری و دستیاری وضع شد و هیئت بدوی و هیئت تجدیدنظر به منظور بررسی تخلفات آزمونها در سطح وزارت بهداشت و وزارت علوم تشکیل شد.

وی ادامه داد: در نیمه دوم سال 84 این هیئت در وزارت بهداشت تشکیل شد و در خصوص پرونده آزمون دستیاری سال 82 بررسی هایی انجام گرفت.

محققی همچنین یادآور شد: در بررسی هیئت بدوی در خصوص آزمون دستیاری سال 82 حدود 18 پرونده از مراجع قضائی به وزارت بهداشت تحویل داده شد و با اثبات تخلف متخلفان و تایید هیئت تجدید نظر افراد متخلف نه تنها از وزارت بهداشت اخراج شدند بلکه حق ادامه تحصیل از آنها نیز سلب شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به تخلفات صورت گرفته در آزمون دستیاری روز پنجشنبه 29 بهمن ماه اشاره کرد و در این باره توضیح داد:‌ حدود شش ماه برای برگزاری آزمون سازی تلاش شد و در زمینه نحوه برگزاری آزمون نیز پیش بینی هایی صورت گرفت ولی قبل از برگزاری آزمون اطلاعاتی به مسئولان برگزارکننده مبنی بر احتمال صورت گرفتن تخلفاتی در این آزمون گزارش شد. متعاقب این گزارش بررسی هایی صورت گرفت ولی هیچ موردی به اثبات نرسید.

شکایت برخی پزشکان از تخلف آزمون دستیاری

محققی ادامه داد:‌ ولی بعد از برگزاری آزمون با همکاری برخی از پزشکان داوطلب در آزمون شکایتی مطرح و مستنداتی مبنی بر انتقال سئوالات به حوزه آزمون را ارائه شد.

وی تاکید کرد:‌ با بررسی هایی که انجام شد نشان داد بسته سئوالات که حاوی 25 سئوال بوده است صبح روز برگزاری آزمون در اختیار یکی از دانشگاههای تهران قرار گرفت و به دلیل اینکه قبل از ساعت اداری این سئوالات تحویل داده شده بود، بسته باز نشده بود و در بعدازظهر برگزاری آزمون مجموعه سئوالات بدون اینکه باز شود به مسئولان برگزارکننده آزمون تحویل داده شد.

محققی یادآور شد: پس از بررسی این سئوالات بعضی از سئوالات شبیه سئوالات مطرح شده در آزمون و برخی دیگر عیناً سئوالات مطرح شده در آزمون دستیاری است، پس از اثبات این مسئله آزمون دستیاری روز پنجشنبه 29 بهمن ماه ملغی اعلام شد.

وی برگزاری مجدد این آزمون را روز جمعه 27 فروردین ماه دانست ولی تاکید کرد تلاش می‌شود که این آزمون در روز 27 فروردین ماه برگزار شود ولی در صورت تغییر متعاقباً اعلام خواهد شد.

سرنوشت متخلفان آزمون دستیاری

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه این سئوالات از طریق کتابخانه یکی از مراکز آموزشی تحویل داده شده است، گفت: در مورد اینکه این سئوالات تحویل داده شده مربوط به این 25 سئوال می‌شود یا خیر و از افراد متخلف اطلاعاتی در دسترس نیست ولی طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده است این سئوالات از طریق یکی از کتابخانه ها تحویل داده شده است و این سئوالات بدون دستکاری و باز شدن پاکت به مسئولان برگزار کننده تحویل داده شد.

وی همچنین از دادن اطلاعات در خصوص افراد متخلف ابراز بی اطلاعاتی کرد و خاطرنشان کرد: در آینده با بررسی های بیشتر مطالب روشن تر خواهد شد و اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

محققی با تاکید بر اینکه افراد دست اندرکار در برگزار آزمون که با مرکز سنجش وزارت بهداشت همکاری می کردند از سمت خود برکنار شده اند، یادآور شد: مرکز سنجش این وزارتخانه همچنان پابرجاست ولی افراد دست اندرکار از سمت خود برکنار شده اند ولی در صورت عدم همکاری با افراد متخلف به کار خود ادامه خواهند داد.

وی اضافه کرد: آزمون جایگزین دستیاری توسط وزارت بهداشت و مرکز سنجش برگزار خواهد شد البته با ساختار جدید و تقویت ترمیم بخشهای برگزار کننده آزمون.

معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزکشکی و تخصصی تاکید کرد: کلیه آزمون هایی که از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می شد از این مرکز گرفته شده است و پس از ترمیم و تقویت این مرکز برگزار می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.